Digitális pedagógiai módszer

Digitális pedagógiai módszer

 

  1. 06. 23.

MAGYARORSZÁGI REFORMÁTUS EGYHÁZ

Cegléd-Nagytemplomi Református Egyházközség

Nagykőrösi Református Egyházközség

Tápiószele – Tápiószőlős – Újszilvás és Farmosi Református Egyházközség

által fenntartott KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEk

 

DIGITÁLIS PEDAGÓGIAI MÓDSZERTAN                 

„egyenlő esélyekkel a digitális környezetben” – VEKOP-7.3.3-17-2017-00004

 

A négy intézményben digitális pedagógiai módszertani fejlesztés valósult meg az Európai Unió támogatásával 109 601 385 forint összegben.

 

A vissza nem térítendő támogatással finanszírozott pilot programban a Ceglédi Református Általános Iskola és Óvoda, a nagykőrösi Arany János Református Általános Iskola és Óvoda, a szintén nagykőrösi Arany János Református Gimnázium, Technikum és Kollégium, valamint a Tápiószőlős-Újszilvás Református Általános Iskola és Óvoda vett részt.

A projekt célja a pedagógusok információs és kommunikációs technológiai (IKT) tudásának fejlesztése, a tanítási folyamatba való beépülése és a digitális környezeti fejlesztések hozzáférhetővé, akadálymentessé tétele volt.

A választott digitális pedagógiai-módszertani csomagokkal és a digitális eszközökkel a tanulók

  • matematikai kompetenciájának fejlesztése (alsó tagozaton: 1-4. évfolyam tanulói és felső tagozaton: 5-6. évfolyam tanulói; gimnázium: 9-10. évfolyam tanulói);
  • természettudományos megismerése (felső tagozat 6-7. évfolyam tanulói; gimnázium 9-10. évfolyam tanulói);
  • szövegértés fejlesztése (gimnázium 9-10. évfolyam tanulói);
  • kreativitás fejlesztése (alsó tagozat 3. évfolyam tanulói) került előtérbe.

A módszertani kultúra IKT eszközökkel való támogatása során a pedagógusok és a tanulók esetében is fejlődött a digitális írástudás, kompetencia.

A választott digitális pedagógiai módszertani csomagok pedagógus képzésekkel, mentori tevékenységgel, implementációt segítő eseményekkel és szemléletformáló kampányokkal kerültek támogatásra, illetve beválásuk rendszeresen felülvizsgálatra került.

A 34 szakmai megvalósító pedagógus a választott módszertani csomagnak megfelelő képzéseken, további 7 pedagógus pedig IKT eszközhasználat elősegítéséhez kapcsolódó szemléletformáló képzésen vett részt.

A projekt keretében IKT eszközökkel Cegléden 1, Nagykőrösön az általános iskolában 2, a gimnáziumban 1, Tápiószőlősön 2 tanterem került felszerelésre.

 

A VEKOP-7.3.3-17-2017-00004 kódszámú „Egyenlő esélyekkel a digitális környezetben” című projekt időtartama: 2018.09.01-2021.08.31.