SZAKMAI BESZÁMOLÓ
A programot azonosító adatok |
A PROJEKT CÍME: |
„Egyenlő esélyekkel a digitális környezetben” |
PROJEKT AZONOSÍTÓSZÁMA: |
VEKOP-7.3.3-17-2017-00004 |
IDŐPONT: |
2021. január 13. |
SZERVEZŐ: |
Ceglédi Református Általános Iskola és Óvoda 2700 Cegléd, Szabadság tér 4. |
TÁRGY: |
workshop |
- január 13-én 13.30 órai kezdettel a VEKOP-7.3.3-17-2017-00004 azonosítószámú „Egyenlő esélyekkel a digitális környezetben” elnevezésű projekt keretében workshop rendezvény valósult meg a Ceglédi Református Általános Iskola szervezésében.
A rendezvény a COVID-19 vírus miatt kiadott miniszteri rendelkezés előírásai szerint került megszervezésre és lebonyolításra.
Cél a workshop alkalmával az iskolai keretek között megvalósuló digitális kultúra fejlesztési lehetőségeinek bemutatása, bemutató órák, jó gyakorlatok, a beszerzett eszközök bemutatása a meghívottaknak.
A tevékenységbe bevont célcsoport: szakmai megvalósítók, tanítók, tanárok, igazgatók
A szakmai délután programjának leírása:
A megfelelő digitális tanterem és eszközállomány biztosított volt a rendezvényhez. A projekt arculati elemeinek kivetítő segítségével történő megjelentetése folyamatos volt. A rendezvényt Vas János Zoltán igazgató úr nyitotta meg és fontos technikai információkat osztott meg az online workshoppal kapcsolatban.
Elsőként Tóth Dániel pszichológus Virtuális pszichológia, avagy hol a határ…? című előadása hangzott el. Felhívta arra a figyelmet, hogy bizonyos szempontból több generációnyi különbség halmozódott fel a felnőttek és a gyerekek korosztálya között. Ennek egyik oka, hogy míg nagyanyáink heti adatforgalma 8 MB körüli volt, ez mára a többezerszeresére nőtt. Sok téves sztereotípiáról rántotta le a leplet, de a valós veszélyekre is felhívta a figyelmet. A YouTube-on „A Pszichológus Pasi néven üzemeltet egy csatornát, ahol sok érdekes és aktuális témát dolgoz fel.
Ezt követően Tarné Éder Marianna az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium intézményvezető-helyettese tartott előadást a Digitális témahét szervezése, rendezése címmel, melyben részletesen bemutatta, hogy hosszú évek óta miként készülnek fel és kapcsolják össze a különböző témaheteket, valamint azt, hogy ezzel milyen sikereket tudtak elérni.
A bemutató órákon a szakmai megvalósító pedagógusok demonstrálták a megjelenteknek az újonnan alkalmazott digitális módszertant, a digitális eszközök tanórai alkalmazását. Tanítási órájukban változatosan jelent meg a digitális kompetencia. Prezentációikban részletesen beszámoltak a digitális módszertan területén szerzett tapasztalataikról.
A pedagógus neve: Gaál Istvánné
Tantárgy: Matematika
Osztály: 2. s /sakk-szorobános osztály/
Az óra témája: Ismétlés és gyakorlás a tanult anyagokból 100-as számkörben
Az óra cél- és feladatrendszere: Számolás, számolási készség fejlesztése, összefüggések felismerése, fejben történő számolási képesség fejlesztése, emlékezet fejlesztése, megfigyelőképesség fejlesztése. Számok tulajdonságai, számegyenesen elfoglalt helyük. Összeadás, kivonás és pótlás gyakorlása. Problémamegoldásra való képesség fejlesztése. A tudatos megfigyelés képességének fejlesztése.
Az óra didaktikai feladatai: Ráhangolódás, motiválás, ismétlés, rendszerezés, ellenőrzés, értékelés, szemléletesség, megerősítés, differenciálás.
A pedagógus neve: Túri Andrea
Tantárgy: Matematika
Évfolyam: 5.
A tanóra témája: Törtek
Az óra cél- és feladatrendszere: A meglévő ismeretek alkalmazása, feladatok megoldása, gyakorlás. Számolási kompetencia: egész számok és tört számok. Kombináció, rendszerezés kompetencia: az arány, arányosság fogalmának több szempontú megközelítése. Feladattudat fejlesztése. Gyakorlati problémák, feladatok a hétköznapi életben. Logikus gondolkodásra nevelés.
Az óra didaktikai feladatai: Ráhangolódás, motiválás, ismétlés, rendszerezés, ellenőrzés, értékelés, szemléletesség, megerősítés, differenciálás.
A két bemutatóóra után további tapasztalatok megbeszélésére, megosztására került sor.
Összességében: A workshop rendezvény biztosította a pedagógusok szemléletformáló attitűdváltásának bemutatását, megerősítését. A digitális módszertani csomag alkalmazásának tapasztalati átadására megteremtődött a lehetőség. A résztvevők betekintést kaptak arról, hogy a beszerzésre került eszközök funkcionálisan jelen vannak a tanítás-tanulás folyamatában.
,,Minden szabad nekem, de nem minden használ. Minden szabad nekem, de ne váljak semminek a rabjává.” (1Kor 6,9–13)
A jó hangulatú, tartalmas délután a résztvevők kötetlen beszélgetésével ért véget.
Nagykőrös, 2021. január 13.