2020. május 13. workshop
Beszámoló
a Ceglédi Református Általános Iskola és Óvoda által szervezett digitális workshop rendezvényről – 2020. 05. 13.
VEKOP-7.3.3-17-2017-00004
Egyenlő eséllyel a digitális környezetben
A rendezvényen a konzorcium mind a 4 iskolájának pályázatban résztvevő pedagógusai, rendszergazdái és vezetői vettek részt, ahogyan a mentorok és a meghívott előadók is.
Köszöntőjében Bartáné Járó Anita szakmai vezető üdvözölte a résztvevőket, és kiemelte, hogy számunkra, a jelenlegi helyzetben nagyon nagy segítség, hogy a pályázat részeként több, sok-sok órás digitális oktatáshoz köthető továbbképzésen vettünk részt.
A Ceglédi Református Általános Iskola és Óvoda részéről Vas János Zoltán igazgató úr nyitotta meg a workshopot. Hangsúlyozta, hogy a pályázat célja és kivitelezése az elmúlt 2 hónapban igazán aktuálissá vált, majd néhány előremutató következtetését is megosztotta a hallgatókkal.
Elsőként Göcs László mérnök informatikus, informatika tanár, PhD hallgató, informatikai igazságügyi szakértő gondolatébresztő Internetbiztonsági és fogyasztóvédelmi jogérvényesítést elősegítő előadását hallgattuk meg. Az egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy a kényelem oltárán feláldozzuk az adataink biztonságát. Gyakorlati tanácsokkal segítette ennek elkerülését. Felhívta a figyelmet a pedagógusok felelősségére diákjaik körében.
Ezt követően a projekt DPMK digitális mentora, Sápi Anikó szaktanácsadó előadása a Reálisan digitálisan avagy hasznosítható tartalmak a tanórán előadása következett, melyben az infografika kapott jelentős hangsúlyt, végül pedig számos online felület került bemutatásra, a távoktatást segítendő.
Harmadik előadóként Mákos Annamária következett, aki a projektben szakmai megvalósítóként és digitális pedagógiai módszertani asszisztensként vesz részt. Elhangzottak a megvalósítás során eddig felmerült problémák, és jó gyakorlatként az ezekre bevált megoldások. Valamint egy fontos, még megoldásra váró probléma, hogy az elmúlt 2 hónap tapasztalatai alapján a digitális bennszülöttként emlegetett generációnál sokkal jobban teljesít a digitális bennszülöttként emlegetett. Az utóbbira magyarázat lehet a pedagógusok elhivatottsága. Az előzőre pedig még keressük az okokat és a megoldást.
Végül a Domini Cani Kft. képviseletében Csilléry Edit, a pályázati folyamatok támogatásával foglalkozó szakértő összegezte a pályázatban résztvevők által kitöltött kérdőíveket. Kiemelte, hogy minden csapatnak van egy jellegzetes tulajdonsága, erre a konzorciumra a lelkesség a jellemző.
,,Minden szabad nekem, de nem minden használ. Minden szabad nekem, de ne váljak semminek a rabjává.” (1Kor 6,9–13)
A jóhangulatú, tartalmas délután a résztvevők kötetlen beszélgetésével ért véget.
Mákos Annamária
digitális módszertani asszisztens